اعزام ۲۸۹ اتوبوس از خراسان رضوی برای شرکت زائران در مراسم سالگرد ارتحال امام (ره) کیفیت هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز «پاک» است (۱۴ خرداد ۱۴۰۳) تغییر ساعت آغازبه‌کار دستگاه‌های اجرایی مشهد و خراسان‌رضوی از سه‌شنبه (۱۵ خرداد ۱۴۰۳) اجرای پروژه تعریض پل شهید باهنر در محور جاده سرخس - مشهد تدوین «مدل جریان‌سازی اجتماعی» برای رسیدگی به معضل طلاق| ظرفیت‌های مختلف برای کنش‌گری اجتماعی بسیج می‌شوند عدالت فضایی، زمینه‌سازِ رسیدنِ شهروندان به توسعه فردی هوای کلانشهر ۵ منطقه مشهد امروز پاک است (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) پیگیری دغدغه شهروندان مشهدی درباره بوی بد استخر بوستان کوهسنگی زمان بهره‌برداری از ایستگاه مترو باب الجواد (ع) مشهد اعلام شد+اینفوگرافی شهروند خبرنگار | درخواست قطع درختان خشک شده چنار در بولوار فرهنگ مشهد + پاسخ شهروند خبرنگار | درخواست افزودن اتوبوس در مسیر روزبازارهای محدوده جاهدشهر و الهیه مشهد + پاسخ جمیله علم‌الهدی در دانشگاه فردوسی مشهد: شهید آیت‌الله رئیسی نمونه و مصداق عینی جمهوریت اسلامی بود پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی پروژه بولوار قمربنی هاشم (ع) و زیر گذر شهید هریری در مشهد اعزام کاروان بسیج شهرداری مشهد به مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) یاد «آتشبار ضدطیاره»| ناشنیده‌هایی از تاریخچه فلکه «ضِد» در خیابان امام رضا(ع) مشهد مترو مشهد روز دوشنبه (۱۴ خرداد ۱۴۰۳) رایگان است سرویس‌دهی رایگان اتوبوس‌رانی مشهد در روز رحلت حضرت امام‌خمینی‌(ره) و روز دحوالارض اعمال‌قانون یک‌ هزار و ۳۶۵ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۳۸ نفر در تصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) ۵۳ درصد حریق‌ها در مشهد منشأ برقی دارد ترافیک سنگین پیرامون حرم امام‌رضا(ع) (۱۲ خرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

پایان مطالعات روان‌سازی ترافیک در تقاطع‌های فهمیده و خیام | سه‌راه طرقبه نیازمند مسیرهای جایگزین است

  • کد خبر: ۱۷۶۶۵۵
  • ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۸
  • ۱
پایان مطالعات روان‌سازی ترافیک در تقاطع‌های فهمیده و خیام | سه‌راه طرقبه نیازمند مسیرهای جایگزین است
بنا به گفته مدیرعامل سازمان ترافیک شهرداری مشهد قرار است برای حل ترافیک میدان شهید فهمیده ۲ چپ‌گرد ساخته شود.

به گزارش شهرآرانیوز یکی از وعده‌های محمدرضا قلندرشریف در زمان انتخابش به عنوان شهردار مشهد؛ حل مشکل ترافیکی دو میدان و تقاطع اصلی شهر مشهد به نام‌های تقاطع شهید فهمیده و تقاطع خیام بود. ترافیک این دو میدان آن‌قدر زیاد است که بسیاری از زائران و مجاوران بارگاه رضوی دقایق زیادی را پشت ترافیک آن سپری می‌کنند. از همین‌رو و با توجه به وعده شهردار مشهد، حوزه حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری نیز مطالعات حل گره ترافیکی این دو تقاطع را در دستورکار خود قرار داده است و بنا به گفته مدیرعامل سازمان ترافیک شهرداری مشهد، مطالعات مربوط به تقاطع میدان شهید فهمیده اکنون به پایان رسیده است و در همین روز‌ها برای تصویب در جلسه شورای حمل‌ونقل و ترافیک شهر مشهد مطرح می‌شود، همچنین پس از تصویب طرح مطالعاتی این میدان و با تکمیل مطالعات تقاطع خیام، مطالعات مربوط به این تقاطع به شورای یادشده ارسال خواهد شد.

علی سمیعی در گفتگو با شهرآرا با اشاره به انجام فرایند مطالعات حل ترافیک دو تقاطع شهید فهمیده و خیام، گفت: خوشبختانه پس از برگزاری بیش از بیست‌جلسه، مطالعات فنی تقاطع شهید فهمیده به اتمام رسیده است و در همین روز‌ها برای تصویب در شورای حمل‌ونقل و ترافیک شهر مشهد مطرح می‌شود. وی افزود: همچنین مطالعات مربوط به تقاطع خیام در مراحل پایانی است و پس از تصویب مطالعات مربوط به تقاطع شهید فهمیده، مطالعات مربوط به تقاطع خیام نیز در شورای حمل‌ونقل و ترافیک مطرح خواهد شد.

وی با بیان اینکه الگو‌های مختلفی برای حل مشکل ترافیکی این دو تقاطع بررسی شده و گزینه برتر از میان گزینه‌های مختلف انتخاب شده است، تصریح کرد: بیشترین مشکل گره ترافیکی دو تقاطع مربوط به بزرگراه صدمتری می‌شود و ترافیک ایجاد شده در بزرگراه این تقاطع‌ها به ویژه تقاطع شهید فهمیده را تحت‌تأثیر خود قرار می‌دهد.

احداث ۲ چپگرد در میدان فهمیده

مدیرعامل سازمان ترافیک شهرداری مشهد افزود: از همین‌رو برای تخلیه بار ترافیکی از داخل میدان فهمیده، ۲ چپگرد در سطح سوم این میدان قرار است ایجاد شود تا از طریق این چپگرد‌های غیرهم‌سطح، بولوار توس‌جنوبی به سمت میدان قائم (عج) و بولوار توس‌شمالی به سمت تقاطع خیام متصل شود. همچنین در راستای روان‌سازی ترافیک حدفاصل تقاطع شهید فهمیده تا میدان قائم (عج) موضوع اصلاح هندسی این قسمت از بزرگراه نیز در همین مطالعات دیده شده است.

وی با اشاره به ایرادات مربوط به ورودی و خروجی‌های کندرو به بزرگراه، حدفاصل میدان فهمیده تا میدان قائم (عج) گفت: در راستای روان‌سازی این بخش از بزرگراه علاوه بر تقویت مسیر بزرگراهی، اصلاح تداخل‌های مربوط به ورودی و خروجی‌ها را نیز خواهیم داشت.

برنامه تخلیه موقت ترافیک سه‌راه طرقبه

اما یکی دیگر از گره‌های ترافیکی اصلی شهر مشهد، ترافیک سنگین انتهای بولوار وکیل‌آباد و دوراهی طرقبه و شاندیز است. هر چند که در سال‌های گذشته برخی از اقدامات برای حل این گره ترافیکی انجام شده است، اما برای به ثمر نشستن این اقدامات باید یک‌سری فعالیت‌های دیگر نیز انجام شود. از همین‌رو به‌تازگی بین مسئولان استانداری خراسان‌رضوی و مسئولان شهری مشهد، طرقبه و شاندیز جلسه مشترکی برگزار شده است تا مطالعات جدیدی برای حل این مشکل انجام شود.

در همین‌باره مدیرعامل سازمان ترافیک شهرداری مشهد گفت: موضوع ترافیک انتهای بولوار وکیل‌آباد و دوراهی طرقبه و شاندیز از طریق استانداری پیگیری می‌شود، اما ما به صورت مسکن یک‌سری طرح‌هایی را ارائه داده‌ایم که با اجرای آن بتوانیم به صورت موقت تخلیه ترافیکی داشته باشیم.

سمیعی افزود: البته برای حل این مشکل نیازمند مسیر‌های جایگزین هستیم و یک مسیر نمی‌تواند پاسخ‌گوی ترافیک این محدوده باشد. در همین‌راستا و براساس اطلاعاتی که داریم استانداری در حال انجام مطالعات برای حل این مشکل است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
A
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
0
1
ترافیک میدان فهمیده با ۲چپ گرد حل نمیشود این طرح فقط به صورت موقت جوابگو میباشد ولی دست طراحان را برای طرح های دیگر که منجر به حل کامل این مسئله میشود میبندد و شرایط را سخت تر میکند.
برای حل ترافیک میدان فهمیده باید علاوه بر دو چپ گرد مطرح شده یک پل روگذر نیز احداث شود که توس شمالی و جنوبی را به هم متصل کند که در این صورت این تقاطع چهار سطحه خواهد شد و همچنین دور برگردانهایی بر روی بزرگراه احداث شود تا خودرو ها برای دور زدن مجبور به ورود به میدان فهمیده نشوند .
در این صورت است که این گره ترافیکی باز خواهد شد و باعث جلوگیری از هزینه های هنگفت در سال های بعد خواهد شد.
از طرف گروهی از دانشجویان عمران دانشگاه مشهد
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->